.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باسوادی ۹۹/۱۵ درصد مردم مازندران
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از با سواد بودن ۹۹/۱۵ درصد مردم استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،  داود تقی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش از رشد سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: ۹۹/۱۵ درصد مردم مازندران باسواد هستند.

 

او افزود: مازندران در سرشماری سال ۱۳۹۵ با ۹۷/۶۳ رتبه نخست باسوادی کشور در گروه سنی هدف (۱۰ تا ۴۹ سال) را به خود اختصاص داده بود.

 

تقی نیا گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده و آمار برآوردی پایان سال ۱۳۹۹ با سوادی گروه هدف در مازندران ۹۹/۱۵ درصد شده و همچنان در حوزه سواد، در صدر استان‌های کشور قرار داریم.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران سه نکته مهم را در حوزه عملکردی و وضعیت سواد استان قابل توجه دانست و افزود: دامنه اختلاف باسوادترین شهرستان استان با پایین‌ترین باسوادی شهرستان تنها ۲/۱ درصد است.

 

تقی نیا گفت: اختلاف باسوادی زنان و مردان در استان ۰/۷ درصد است که میانگین کشوری آن ۲/۷ درصد گزارش شده است، همچنین اختلاف باسوادی مناطق شهری و روستایی در استان ۱/۹ و میانگین کشوری نیز ۷/۱ درصد گزارش شده است.

 

او با مقایسه وضعیت سواد سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۹۵ افزود: این مقایسه رشد ۴۰ درصدی نرخ باسوادی در گروه سنی ۶ سال و بالاتر را نشان می‌دهد. در سال ۱۳۵۵ نرخ باسوادی ۴۸/۵۸ درصد بود که در سال ۱۳۹۵ با ۸۸/۷۱ درصد، رشد ۴۰ درصدی را شاهد هستیم. در همین راستا رشد ۵۱ درصدی باسوادی زنان نسبت به جمعیت زنان را در سال ۱۳۵۵ و ۱۳۹۹ از نرخ ۳۴/۸ درصد به نرخ ۸۵/۱۸ شاهد بودیم.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رشد باسوادی در استان و مقایسه درصد باسوادی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۹ گفت: برآورد باسوادی سال ۱۳۹۸ در استان مازندران ۹۸/۸ بوده و برآورد باسوادی سال ۱۳۹۹ در استان ۹۹/۱۵می باشد.

 

تقی‌نیا افزود: بیشترین دامنه تغییرات باسوادترین و بی سواد‌ترین شهر‌های کشور ۳۰/۹ درصد است که میانگین کشوری آن ۱۷ و میانگین استان مازندران ۲/۱ درصد می‌باشد که نشان از اختلاف کم بین باسوادترین و بی‌سوادترین شهر‌های استان دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.362 seconds.